Co to jest crowdfunding udziałowy?

Co to jest crowdfunding udziałowy?

Crowdfunding udziałowy staje się coraz popularniejszą metodą na pozyskiwanie kapitału niezbędnego do rozwoju biznesu lub sfinansowania konkretnych projektów. Po raz pierwszy pojęcie to pojawiło się w 2006 roku i od tej pory z możliwości, które daje finansowanie społecznościowe, skorzystały już tysiące firm i organizacji na całym świecie.

Spółka, która decyduje się na zdobycie finansowania z pomocą tego mechanizmu, w zamian oferuje inwestorom udział w swoim kapitale. Zasadniczą różnicą pomiędzy crowdfundingiem a klasycznym modelem inwestycji w akcje jest niski próg wejścia, pozwalający na inwestowanie każdemu, kto wierzy w przedstawiony projekt i chce wspomóc twórców w jego realizacji. Nie trzeba mieć ogromnych środków, ani doświadczenia aniołów biznesu, aby zainwestować w obiecującą spółkę. Potrzebny do dalszego rozwoju firmy kapitał gromadzi się przez małe wpłaty od poszczególnych przyszłych akcjonariuszy.

Zaletą crowdfundingu jest równoczesne do pozyskiwania kapitału budowanie społeczności skupionej wokół projektu. Akcjonariusze mogą włączyć się w jego promocję, wesprzeć radą i doświadczeniem, a nawet aktywnie uczestniczyć w przedsięwzięciu. Emisja akcji na platformach crowdfundingowych jest korzystna również dla celów marketingowych, ponieważ pozwala wypromować pomysł w środowisku osób szczególnie zainteresowanych innowacjami i działalnością startupów. To właśnie młode, rozwijające się firmy najczęściej sięgają po finansowanie społecznościowe.

Zaloguj się lub zarejestruj, aby dodawać komentarze