Forbes.pl o naszym grancie

· ·
Forbes.pl o naszym grancie

Jeszcze w październiku Forbes.pl pisał o przyszłości rynku e-grocery, gdzie ukazały się przemyślenia i plany na dalszy rozwój Pora na Pola. Od 14 grudnia wciąż otrzymujemy gratulacje po tym jak Forbes.pl ponownie wyróżnił Pora na Pola publikując na głównej stronie artykuł o otrzymaniu przez nas dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego w kwocie 978 069,31 zł. Całkowity koszt projektu ma wynieść 1,7 mln zł, a środki będą przeznaczone na zaprojektowanie i wdrożenie systemu prognozującego zapotrzebowanie konsumentów na regionalne produkty spożywcze od rolników i małych producentów.

Dofinansowany projekt ma na celu stworzenie narzędzia, które ułatwi zarządzanie zakupami u dostawców żywności, a samym rolnikom pomoże zaplanować produkcję. Dzięki nowemu rozwiązaniu technologicznemu będzie można przewidzieć, z określonym prawdopodobieństwem, jakie zapotrzebowanie na konkretny produkt będą mieli klienci Pora na Pola w danym okresie w przyszłości. Algorytm wykorzystujący sztuczną inteligencję będzie brał pod uwagę m.in. sezonowość, historię zakupową, aktualne trendy, planowane promocje.

Zaawansowana technologia biznesu odpowiedzialnego społecznie

Rozwiązanie jest odpowiedzią na wyzwania współpracujących z nami rzemieślników, którym trudniej planować pracę, ze względu na niemasową produkcję oraz na tradycyjne metody wymagające czasu (jak np. naturalne dojrzewanie sera). Cieszymy się, że technologia może pomóc w kultywowaniu tradycji rzemieślniczej produkcji naturalnej żywności. Pora na Pola przenosi tradycyjny model zakupów na targu do internetu, a wraz z tymi przenosinami staje się firmą z zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi wspierającymi logistykę.

Na rozwiązaniu skorzystają rolnicy, którzy myślą o działaniu na nieco większą skalę czy w nowych kategoriach produktowych, ale mają obawy odnośnie do popytu. Co więcej, wdrożenie algorytmu predykcji popytu, dzięki trafniejszemu przewidywaniu zapotrzebowania konsumentów, pomoże lepiej zapobiegać marnowaniu żywności już na etapie produkcji i handlu, co będzie mieć bardzo pozytywny wpływ na środowisko.

Image

Algorytm predykcji popytu to nasz kolejny technologiczny skok

To nie pierwszy raz kiedy wykorzystujemy nowe technologie w zakupach spożywczych na platformie. Poprzednio, również w ramach grantu unijnego, zbudowaliśmy mechanizm subskrypcyjny, połączony z rozbudowanym systemem rekomendującym. W usłudze abonamentowej, we wskazanej przez klienta częstotliwości, otrzymuje on paczkę z wybranymi typami produktów. Mechanizm predykcji, czyli przewidywania potrzeb zakupowych klienta, kompletuje zamówienie, biorąc pod uwagę ogromną ilość danych. Poza przesłaną przez klienta ankietą z preferencjami, analizuje również oceny wcześniej zamówionych przez niego produktów i historię zamówień, a także koszyki tych użytkowników, których profile zostaną przez algorytm uznane za zbliżone. Uwzględnia sezonowość wyrobów, ich dostępność w magazynach, a nawet lokalizację klienta, aby proponować mu wyroby od rolników działających w jak najbliższej okolicy.

Algorytm predykcji popytu to kolejny produkt technologiczny, który stworzymy w ramach prac badawczo-rozwojowych w naszej firmie. Dzięki projektom takim jak mechanizm subskrypcyjny czy algorytm predykcji popytu klienci oszczędzają czas, a spółka może lepiej przewidywać w czasie przychody.

Image
Zaloguj się lub zarejestruj, aby dodawać komentarze