REGULAMIN SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ INTERNETOWYCH W SKLEPIE STACJONARNYM POLE I ALKOHOLE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Podstawa prawna:
1) Pole i Alkohole Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Marywilska 26, 03-226 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000924305, NIP: 5242926063, kapitał zakładowy: 25.000 zł, prowadzi sklep stacjonarny sprzedaży napojów alkoholowych, zlokalizowany w Mińsku Mazowieckim, przy ul. Warszawskiej 101, kod: 05-300 Mińsk Mazowiecki.
2) Pole i Alkohole Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością posiada zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w sklepie stacjonarnym prowadzonym w Mińsku Mazowieckim przy ul. Warszawskiej 101, kod: 05-300 Mińsk Mazowiecki, wydane przez Burmistrza Miasta Mińsk Mazowiecki w dniu 14.10.2021 r., przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży:
• zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa, zezwolenie nr 1252 / A / I / 2021,
• zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa), zezwolenie nr 850 / B / I / 2021,
• zawierających powyżej 18% alkoholu, zezwolenie nr 889 / C / I / 2021,
3) Pole i Alkohole Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością prowadzi działalność na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa polskiego, w szczególności ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi z dnia 26.10.1982r. (Dz. u. nr 35 poz. 230), wydanych przez Burmistrza Miasta Mińsk Mazowiecki zezwoleń, niniejszego Regulaminu oraz innych regulaminów w nim wskazanych.
DEFINICJE:
Sprzedawca – oznacza Pole i Alkohole spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Marywilska 26, 03-226 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000924305, NIP: 5242926063, email: [email protected], tel.: +48 797 823 801.
Sklep stacjonarny – oznacza placówkę handlową oferującą Artykuły, prowadzoną przez Sprzedawcę w Mińsku Mazowieckim, przy ul. Warszawskiej 101, kod 05-300 Mińsk Mazowiecki.
Artykuł – oznacza napoje alkoholowe sprzedawane w ramach Sklepu stacjonarnego a prezentowane przez Sprzedawcę na stronie internetowej Serwisu.
Serwis – oznacza serwis internetowy udostępniany przez Pora Na Pola Spółka Akcyjna z siedzibą w Łomży w ramach którego Sprzedawca prezentuje Artykuły, działający pod adresem: http://poranapola.pl.
Konto – oznacza konto zakupowe w Serwisie, gromadzące dane Użytkownika, który zarejestrował się w Serwisie.
Klient - oznacza osobę fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej, osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, składającą Zamówienia za pośrednictwem Serwisu w Sklepie stacjonarnym.
Konsument - oznacza osobę fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej, dokonującą zakupów w Sklepie stacjonarnym, za pośrednictwem Systemu.
Przedsiębiorca na prawach konsumenta – oznacza osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej dokonującą zakupów w Sklepie stacjonarnym, w celach niezwiązanych bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą.
Zamówienie – oferta Użytkownika zawarcia umowy sprzedaży Artykułów prezentowanych w Serwisie przez Sprzedawcę, na warunkach handlowych określonych przez Sprzedawcę w Serwisie.
Sprzedaż - oznacza zawarcie umowy kupna-sprzedaży Artykułów, pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, realizowaną przez Sprzedawcę w Sklepie Stacjonarnym, w rezultacie Zamówienia złożonego za pośrednictwem Serwisu.
Użytkownik – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie będącą osobą prawną, która posiada Konto.
Regulamin – oznacza niniejszy regulamin.
ZAWARCIE TRANSAKCJI.
1. Sprzedawca prezentuje informacje handlowe o Artykułach w Serwisie (http://poranapola.pl) zapraszając do składania Zamówień. Informacje handlowe o Artykułach są dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników posiadających Konto w Serwisie.
2. Akceptując informację handlowe przedstawione przez Sprzedawcę w Serwisie, Użytkownik składa Sprzedawcy Zamówienie, na warunkach handlowych wskazanych przez Sprzedawcę w Serwisie, aktualnych na moment zakończenia składania Zamówienia.
3. Złożenie Zamówienia odbywa się tylko w formie elektronicznej poprzez wypełnienie formularza Zamówienia udostępnionego w Serwisie. Złożenie przez Użytkownika Zamówienia jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, iż osoba kupująca oraz osoba odbierająca Artykuły jest pełnoletnia.
4. Użytkownik po złożeniu Zamówienia jest informowany o przyjęciu Zamówienia do realizacji lub o odmowie przyjęcia Zamówienia do realizacji z uzasadnieniem, na podany przy składaniu Zamówienia adres email.
5. Sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia Zamówienia, w następujących przypadkach:
➢ Artykuły są niedostępne w magazynie Sprzedawcy,
➢ Klient nie wypełnił deklaracji o pełnoletności,
➢ pojawiły się zdarzenia losowe, na które Sprzedawca nie miał wpływu.
6. Umowa sprzedaży Artykułów może być zawarta tylko i wyłącznie z osobą pełnoletnią , posiadającą aktywne Konto w Serwisie.
7. Na podstawie zawartej umowy sprzedaży Artykułów, Sprzedawca zobowiązany jest wydać Klientowi Artykuły, a Klient zobowiązuje się zapłacić za Artykuły cenę.
8. Przeniesienie własności Artykułów następuje w momencie wydania Artykułów Klientowi w Sklepie stacjonarnym lub w momencie wydania Artykułów pełnomocnikowi Klienta w Sklepie stacjonarnym.
PLATFORMA ZAMÓWIEŃ.
1. Zamówienia Artykułów mogą być składane tylko przez zalogowanych do Konta Użytkowników w Serwisie, udostępnianym przez Pora Na Pola S.A.
2. Warunkiem złożenia Zamówienia jest posiadanie aktywnego Konta udostępnionego w Serwisie.
3. Rejestracja Konta wymaga:
➢ wypełnienia formularza udostępnionego w Serwisie, w tym podania adresu email oraz unikalnego hasła,
➢ zapoznania się z Regulaminem oraz regulaminem serwisu Pora na Pola S.A. oraz akceptacja ich postanowień,
➢ złożenia oświadczenia o pełnoletności.
4. Usługa przeglądania zawartości Serwisu oraz inne usługi dostępne w ramach Konta są świadczone bezpłatnie.
5. Użytkownik zobowiązuje się do zachowania danych dostępowych do Konta w tajemnicy i do ochrony przed dostępem osób trzecich.
6. Użytkownik posiadający aktywne Konto, może składać Zamówienia w sklepie Sprzedawcy, jak również w sklepie Pora na Pola S.A..
7. Do korzystania z Serwisu i Konta, wymagane jest posiadanie urządzenia połączonego z siecią Internet, spełniającego poniższe wymogi:
➢ aktywne połączenie z Internetem pozwalające na obustronną komunikację,
➢ prawidłowo zainstalowaną i skonfigurowaną, następującą przeglądarkę internetową: Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Microsoft Edge, Safari.
8. Użytkownik składając Zamówienie akceptuje Regulamin oraz regulamin sklepu Pora Na Pola S.A. dostępny w Serwisie (regulamin sklepu Pora na Pola S.A. dostępny tutaj).
9. W razie wystąpienia jakichkolwiek nieprawidłowości dotyczących działania Serwisu, w tym usługi Konta, Użytkownik powinien skontaktować się z działem technicznym Serwisu, email: [email protected] lub tel.: +48 797 823 801, podając dane niezbędne do identyfikacji danego problemu.
PŁATNOŚĆ.
1. Użytkownik jest informowany w Serwisie w widoczny sposób o aktualnej cenie Artykułów.
2. Podana w Serwisie cena Artykułu jest ceną brutto i wyrażona jest w złotych polskich. Ceną wiążącą jest cena Artykułów aktualna na moment zakończenia składania Zamówienia. Cena podana w Serwisie, nie obejmuje usługi dostawy Artykułu oraz innych usług.
3. Akceptowana jest tylko płatność z góry.
4. Użytkownik, wedle swego wyboru, może dokonać płatności z wykorzystaniem jednej z dostępnych metod płatności:
➢ płatność kartą on-line;
➢ płatność błyskawicznym przelewem on-line - przy użyciu systemu płatności elektronicznych TPAY.
5. W sytuacji odmowy realizacji Zamówienia, kwota uiszczona tytułem ceny Artykułu oraz innych usług podlega zwrotowi na konto bankowe Klienta.
Dostawa.
1. Wydanie Artykułu następuje tylko w Sklepie stacjonarnym, w dniach od poniedziałku do piątku, w godzinach od 10 do 12, po wcześniejszym umówieniu terminu i godziny wizyty.
2. Wydanie Artykułu następuję do rąk Klienta lub do rąk pełnomocnika Klienta będącego kurierem. Wydanie Artykułu może nastąpić tylko do rąk osoby pełnoletniej i trzeźwej. Klient odpowiada za poprawność danych adresowych dostawy Artykułu.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo kontroli pełnoletności osoby odbierającej Artykuł.
4. Informacja o gotowości Artykułu do odbioru ze Sklepu stacjonarnego, jest przesyłana Klientowi na wskazany przez niego podczas składania Zamówienia adres e–mail. W przypadku skorzystania z usług firmy kurierskiej, informacja o gotowości do odbioru jest przesyłana również na adres e-mail firmy kurierskiej.
5. Warunkiem dokonania odbioru jest pisemne potwierdzenie odbioru Artykułu przez Klienta lub jego pełnomocnika.
6. Sprzedawca odpowiada za ryzyko uszkodzenia lub zagubienia Artykułu tylko do momentu wydania Artykułu Klientowi lub jego pełnomocnikowi.
7. Sprzedawca udostępnia możliwość skorzystania z usług firmy kurierskiej, w trakcie składania Zamówienia. Skorzystanie z usługi kuriera wymaga nawiązania odrębnego stosunku prawnego z dostawcą takiej usługi i następuje za pośrednictwem Serwisu.
8. O koszcie dostawy Artykułu przez firmę kurierską na adres dostawy wskazany przez Klienta, oraz o orientacyjnym terminie dostawy, Klient informowany jest w Serwisie podczas składania Zamówienia.
9. Sprzedawca oświadcza, iż firma kurierska została zobowiązana do kontroli pełnoletności i trzeźwości osoby odbierającej Artykuł. Artykuł osobie niepełnoletniej lub nietrzeźwej nie zostanie wydany.
10. Klient w momencie odbioru Artykułu od firmy kurierskiej powinien sprawdzić zawartość przesyłki i w przypadku stwierdzenia uszkodzenia sporządzić protokół szkody, zgodnie z procedurą stosowaną przez firmę kurierską.
Odstąpienie od umowy. Reklamacje.
1. Konsument może odstąpić od Sprzedaży, w terminie 14 dni od dnia wydania Artykułu, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Sprzedaży. Wzór oświadczenia o odstąpieniu dostępny jest tutaj. Do zachowania terminu do odstąpienia wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed upływem terminu, na następujący adres email Sprzedawcy: [email protected]
2. Sprzedawca przesyła Konsumentowi, na wskazany w Zamówieniu adres e-mail, potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Sprzedaży wraz z informacją o adresie do zwrotu.
3. Konsument jest zobowiązany zwrócić Sprzedawcy Artykuł lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę, w terminie 14 dni od dnia w którym Konsument odstąpił od Sprzedaży. Koszty zwrotu Artykułu ponosi Konsument.
4. Sprzedawca zwraca Konsumentowi dokonane płatności, w tym koszty dostarczenia Artykułu, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Sprzedaży przy czym Sprzedawca zastrzega sobie prawo wstrzymania zwrotu płatności, do chwili otrzymania od Konsumenta wiarygodnego potwierdzenia, że Artykuł odesłał na adres Sprzedawcy.
5. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Artykułu, będące wynikiem korzystania z nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech Artykułu.
6. Konsument nie może odstąpić od Sprzedaży, w stosunku do napojów alkoholowych które zostały otwarte po doręczeniu.
7. Prawo odstąpienia od Sprzedaży, nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Artykułów ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do spożycia. Prawo odstąpienia od Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi ponadto w stosunku do Artykułów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
8. Prawo do odstąpienia od Sprzedaży przysługuje również Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
9. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi Artykuł wolny od wad.
10. Reklamacje Artykułu mogą być składane w przypadku niezgodności Artykułu z informacją handlową zamieszczoną w Serwisie. Reklamacje kierowane są do Sprzedawcy.
11. Reklamację Artykułu zgłasza się drogą elektroniczną poprzez wysłanie jej treści na następujący adres e-mail: [email protected] W reklamacji należy zawrzeć w szczególności zwięzły opis ujawnionej wady, okoliczności oraz datę jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację.
12. Klient w reklamacji wskazuje sposób załatwienia reklamacji. Klient może żądać zwrotu równowartości ceny oraz kosztów dostawy lub wymiany Artykułu na Artykuł nowy bez wad.
13. Klient zobowiązany jest dostarczyć Artykuł do Sklepu stacjonarnego wraz z dowodem zakupu.
14. O sposobie rozpatrzenia reklamacji, Klient zostaje powiadomiony przez Sprzedawcę na adres email przesłania reklamacji. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca niezwłocznie zwraca Klientowi płatność, na wskazane przez Klienta konto bankowe lub odsyła Artykuł wolny od wad, zgodnie z zasadami określonymi w dziale pt. „Dostawa” Regulaminu.
Ochrona danych osobowych.
1. Administratorem danych osobowych jest Pole i Alkohole Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Marywilska 26, 03-226 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000924305, NIP: 5242926063. Z administratorem można się skontaktować poprzez adres email: [email protected], telefonicznie pod numerem 797 823 801 lub pisemnie na adres siedziby administratora.
2. Dane osobowe będą przetwarzane w celu:
➢ realizacji zamówienia oraz zobowiązań administratora wynikających ze Sprzedaży - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
➢ marketingu bezpośredniego Artykułów administratora, w tym w celach analitycznych i profilowania – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Uzasadnionym interesem administratora jest możliwość przedstawienia Pani/Panu informacji o produktach administratora, przedstawienia przez niego ofert dopasowanych do Pani/Pana potrzeb i zainteresowań oraz zwiększenie sprzedaży produktów administratora. Dodatkową podstawą dla marketingu bezpośredniego produktów administratora jest Pani/Pana zgoda na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
➢ ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
3. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania:
➢ przez okres posiadania przez Pana/Panią Konta na stronie Serwisu,
➢ do czasu zgłoszenia przez Pana/Panią sprzeciwu w zakresie, w jakim Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego Artykułów administratora, w tym w celach analitycznych i profilowania,
➢ przez okres nie dłuższy niż okresy przedawnień w sprawach cywilnych i karnych ustalony zgodnie z obowiązującymi przepisami polskiego prawa w zakresie, w jakim Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami,
➢ w zakresie plików cookies sesyjnych, przez okres do 2 lat lub do czasu ich usunięcia z przeglądarki internetowej, z kolei w zakresie plików stałych cookies pozostają w przeglądarce do momentu terminu ich wygaśnięcia lub do momentu ich usunięcia przez Użytkownika z przeglądarki.
4. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
5. W szczególności przysługuje Pani/Panu prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu bezpośredniego oraz profilowania.
6. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
7. Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.
8. W celu skorzystania z powyższych praw, należy skontaktować się z administratorem danych. Dane kontaktowe administratora wskazane są wyżej.
9. Dostęp do Pani/Pana danych osobowych będą mieć:
➢ upoważnieni pracownicy administratora i tylko w niezbędnym zakresie,
➢ podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w szczególności dostawcy usług IT, dostawcy usług płatniczych, agencje marketingowe, firmy obsługujące callcenter oraz dostawy – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora,
➢ osoby trzecie, w szczególności uprawnione organy jeżeli obowiązek taki wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
10. W przypadku składania Zamówień w Serwisie, administratorem danych pozostaje Pole i Alkohole Spółka z ograniczona odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie. Z tego względu Pani/Pana dane osobowe mogą być przez nas udostępniane do Pora na Pola Spółka Akcyjna z siedzibą w Łomży w zakresie niezbędnym do obsługi Zamówień.
11. Podanie danych osobowych jest dobrowolne aczkolwiek niezbędne do realizacji Sprzedaży Artykułów.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
Informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów lub Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
Postanowienia końcowe
1. Treść Regulaminu jest opublikowana w Serwisie (treść dostępna tutaj).
2. Dostęp do Regulaminu jest bezpłatny i nie ograniczony czasowo ani terytorialnie.
3. Regulamin może ulec zmianie, w szczególności w przypadku:
➢ zmiany obowiązujących przepisów prawa, mających zastosowanie do działalności prowadzonej przez Sprzedawcę,
➢ zmiany sposobów płatności i dostaw,
➢ zmian w funkcjonowaniu Serwisu,
4. Klient posiadający Konto zostanie poinformowany, za pośrednictwem wiadomości wysłanej na podany przez niego, przy założeniu Konta adres e-mail, o każdej zmianie Regulaminu.
5. Zmiana Regulaminu nie narusza praw nabytych Klientów i nie ma wpływu na umowy sprzedaży Artykułów zawarte przed wejściem zmiany Regulaminu w życie.
6. Użytkownik obowiązany jest do korzystania z Serwisu i Konta w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i praw własności intelektualnej udostępnionych w Serwisie oraz osób trzecich, jak również do niedostarczania treści o charakterze bezprawnym. Użytkownik obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
7. W przypadku naruszenia postanowień Regulaminu, Sprzedawca ma prawo wg własnego wyboru do zablokowania Konta na czas określony lub do likwidacji Konta.
8. Wszelkie prawa do strony internetowej Serwisu są zastrzeżone.
9. Regulamin podlega prawu polskiemu.